Misiune şi viziune
Viziunea Şcolii Gimnaziale Giuvărăști
“Lumina nu se aprinde decât pentru cei ce văd, nu pentru orbi” – Eminescu
Dorim pentru elevii noştri:
-o educaţie conform standardelor europene ;
-adaptare la situaţiile de schimbare specifice unei societăţi în dezvoltare ;
-un procent de promovabilitate la examenele de sfârşit de ciclu gimnazialde peste 75% ;
-capacitatea de a comunica în situaţii diverse, în limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională ( cel puţin ) ;
-performanţe înalte la toate disciplinele de învăţământ ;
-cunoaşterea şi aplicarea tehnicilor de operare pe calculator ;
Viziunea şcolii derivă din idealul educaţional de formare a personalităţii omului de mâine şi constă în asigurarea pregătirii optime a elevilor pentru învăţământul liceal sau profesional , precum şi însuşirea de către elevi a sistemului valorilor culturale, morale şi etice, necesare unei raportări eficiente la cerinţele unei societăţi în permanentă schimbare.
Misiunea Şcolii Gimnaziale Giuvărăști
MOTTO: „Școala este fabrica comunității”
Misiunea şcolii este să ofere elevilor șanse egale de dezvoltare profesională și posibilitatea de a-şi contura personalitatea, de a-şi exprimadeschis opiniile, de a crea oportunitatea afirmării lor la vârsta aspiraţiilor, de a deschide calea valorilorautentice. Rezultatele elevilor trebuie să fie oglinda activităţii ştiinţifice şi culturale a şcolii.
Demersul nostru educational, alături de familie şi comunitate, are ca ideal dezvoltarea liberă,integrală şi armonioasă a individualităţii umane, formarea personalităţii autonome şi creative a tinerilorce vor deveni apţi pentru integrarea socio – culturală şi profesională deplină, într-o lume dinamică,supusă unor transformări continue.
Politica noastră educaţională esteîn concordanţă cu valorile cheie ale şcolii şi urmăreşte:
oDezvoltarea individuală a elevului ca scop prioritar al activităţilor educative şiinstructive, prin perfecţionarea continuă a personalului angajat;
oCrearea unuiclimat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, toleranţă şidemnitate, dezvoltarea spiritului civic ca premiză de la care plecăm, prin promovarea lucrului înechipă;
oGarantarea pregătirii în ciclul gimnzial, prin calitatea şi eficienţa actului didactic şi
cooperareacu părinţii, cu comunitatea, cu institutiile de la nivel local, judeţean şi naţional cu atribuţii în domeniul educaţiei.
Ţinte strategice
Ţintele strategice derivă din rezultatul analizei S.W.O.T. şi reprezintă intenţiilemajore care vor fi realizate prin proiectul de dezvoltare a unităţii şcolare şi prin care se va îndeplinii
misiunea şcolii. Acestea nu se referă la activităţile obligatorii, ci reprezintă domeniile pe care şcoalanoastră doreşte să le dezvolte sau după caz să le îmbunătăţească.
Ţintele strategice stabilite de Şcoala Gimnazială Giuvărăști şi pe baza diagnozei mediului
intern şi extern, avand ca reper misiunea şcolii sunt:
Ţinta 1 Asigurarea calităţii proceselor de predare – învăţare – evaluare în vederea dezvoltării
armonioase a personalităţii elevilor, prin formarea şi dezvoltarea competenţelor acestora
Ţinta 2 Menţinerea în şcoală a unui climat de siguranţă fizică şi psihică necesar derulării optime aactivităţilor şcolare şi extraşcolare
Ţinta 3 Asigurarea bazei materiale pentru unînvăţământ de calitate
Ţinta 4 Reconsiderarea managementului la nivelul şcolii şi al clasei în scopul eficientizării activităţilorşi al adecvării la nevoile exprimate de beneficiari
Ţinta 5 Dezvoltarea dimensiunii europene a şcolii prin derularea de proiecte şi parteneriate locale,naţionale şi europene
Opţiuni strategice
Opţiunile strategice derivate din misiunea şcolii şi vizând atingerea ţintelor propuse vor fi
realizate prin mai multe căi, după cum urmează:
Ţinta 1 Asigurarea calităţii proceselor de predare – învăţare – evaluare în
vederea dezvoltării armonioase a personalităţii elevilor, prin formarea şi
dezvoltarea competenţelor acestora
Motivarea alegerii ţintei:
ü Legea Educației Naționale formulează ca principală finalitate în educaţia şi formareaprofesională a elevilor, formarea si dezvoltarea competenţelor acestuia, necesare pentru împlinirea șidezvoltarea personală;
- Misiunea școlii are în vedere ca fiecare elev să beneficieze de șansa dezvoltării sale pentru a
fi pregătit pentru o treaptă superioară în educație, școala satisfăcând nevoia fiecărui elev de a se simţicompetent, de a se adapta la schimbările permanente ale societăţii;
- Cadrele didactice trebuie să valorifice mai eficient resursele umane și materiale, tehnica
informațională, metodele activ-participativ;
- Activitatea școlii trebuie îmbunătățită în domeniul asigurării şi evaluării calitătii educaţiei.
Resurse strategice:
Ø Resurse umane: cadre didactice, elevii, părinți, autorități locale;
- Resurse materiale şi financiare: material curricular corespunzător (planuri de învățământ și
programe școlare, auxiliare curricular, manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare, culegeri de
probleme, îndrumătoare, softuri educaționale); materiale didactice specifice disciplinelor de studiu,echipamente IT, birotică şi consumabile;
- Resursele informaționale reprezintă legislația specifică: site MEN, site ARACIP, site ISJ Olt,
legislație actualizată;
- Resurse de experienţă şi expertiză: echipa managerială, responsabili de comisii, metodiști,
formatori, mentori;
- Resurse de timp: alocate anual pentru inițierea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din
perspectiva unei dezvoltării şcolare durabile şi pentru evaluarea rezultatelor stabilite în PDI;
- Resurse de autoritate şi putere: MEN, ISJ Olt, Primărie, Consiliu local.
Opţiuni strategice:
O.1. Monitorizarea activităţii didactice din şcoală, privind învăţarea centrată pe elev;
O.2. Monitorizarea activităţii cadrelor didactice;
O.3. Monitorizare şi consiliere privind utilizarea softului educaţional în lecţii;
O.4. Susţinerea de lecţii demonstrative în cadrul Comisiilor metodice, a cercurilor pedagogice;
O.5. Organizarea şi coordonarea acţiunilor de simulare şi desfăşurare a evaluărilor naţionale;
O.6. Valorificarea experienţei didactice prin participarea la examenele naţionale şi la concursurileşcolare.
Rezultate aşteptate:
- Toate cadrele didactice să realizeze proiectarea demersului didactic în conformitate cudocumentele de politică educaţională;
- Să crească interesul elevilor pentru ore, măsurat în rezultate școlare bune și foarte bune,procent de promovabiliate în creștere și scăderea ratei absenteismului;
- Rezultate bune şi foarte bune la evaluarea națională și medii ridicate de admitere în liceu;
- Să crească gradul de satisfacție a elevilor și părinților față de metodele utilizate în predare – învățaremăsurat prin creşterea numărului de elevi;
- Mai mulți elevi premiați la olimpiadele și concursurile școlare județene și naționale.
Ţinta 2 Menţinerea în şcoală a unui climat de siguranţă fizică şi psihică necesar
derulării optime a activităţilor şcolare şi extraşcolare
Motivarea alegerii ţintei:
ü Legea Educației Naționale formulează ca principală finalitate în educaţia şi formareaprofesională a elevilor, formarea și dezvoltarea competenţelor acestuia, necesare pentru împlinirea șidezvoltarea personală;
ü Elaborarea curriculum-ului și proiectarea didactică pentru orele de consiliere şi orientareşi activitatea educativă trebuie să se facă având în vedere prevenirea şi combatereacomportamentelor nesănătoase şi asigurarea siguranţei elevilor;
ü Crearea condiţiilor optime în şcoală contribuie la îndeplinirea misiunii şcolii, de a dezvolta
personalităţi armonioase, autonome şi creative;
ü Există în şcoală resursele umane și materiale, tehnică informațională, care pot fi folosite mai
eficient de către cadrele didactice.
ü Creşterea calităţii educaţiei oferite de şcoală este o idee asumată de către toţi factorii implicaţi înactul instructiv – educativ.
Resurse strategice:
- Resurse umane: cadre didactice, elevii, părinți, autorități locale;
- Resurse materiale şi financiare: material curricular corespunzător (planuri de învățământ și
programe școlare, auxiliare curriculare, manuale, caiete de lucru, ghiduri de aplicare, culegeri de
probleme, îndrumătoare, softuri educationale); materiale didactice specifice disciplinelor de studiu,echipamente IT, birotică şi consumabile;
- Resursele informaționale reprezintă legislația specifică: site MEN, site ARACIP, site ISJ Olt,
legislație actualizată;
- Resurse de experienţă şi expertiză: echipa managerială, responsabili de comisii, metodiști,
formatori, mentori;
- Resurse de timp: alocate anual pentru inițierea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din
perspectiva unei dezvoltării şcolare durabile şi pentru evaluarea rezultatelor stabilite în PDI;
- Resurse de autoritate şi putere: MEN, ISJ Olt, Primărie, Consiliu local.
Opţiuni strategice:
O.1. Iniţierea de proiecte educaţionale cu instituţiile care monitorizează respectarea drepturilor
copilului;
O.2. Dezvoltarea serviciilor educaţionale de consiliere şi orientare şcolară pentru elevi şi părinţi;
O.3. Cunoaşterea factorilor de risc şi a consecinţelor actelor de delincvenţă juvenilă;
O.4. Extinderea reţelei de supraveghere video a locurilor cu potenţial de risc.
Rezultate aşteptate:
- Cadrele didactice au realizat proiectarea demersului didactic pentru orele de consiliere şiorientare şi activităţi educative având în vedere asigurarea condiţiilor optime de studiu şi siguranţă;
- Numărul elevilor implicaţi în activităţi eductive şcolare şi extraşcolare a crescut, interesulelevilor faţă de păstrarea bunurilor şi a ambientului şcolii este mai mare;
- Rezultate bune la evaluarea națională și medii ridicate de admiterea în licee;
- Creșterea gradului de satisfacțieal elevilor și părințilorfață de ambientul şcolii şi decondiţiile de siguranţă din şcoală măsurat prin creşterea numărului de copii;
- Fluxul activităţilor desfăşurate în şcoală în domeniul vizat esteîmbunătăţit.
Ţinta 3 Asigurarea bazei materiale pentru un învăţământ de calitate
Motivarea alegerii ţintei:
- Legea Educației Naționale formulează ca principală finalitate în educaţia şi formareaprofesională a elevilor, formarea si dezvoltarea competenţelor acestuia, necesare pentru împlinirea șidezvoltarea personală;
- Misiunea școlii are în vedere dezvoltarea bazei materiale a şcolii;
- Cadrele didactice trebuie să folosească eficient resursele umane și materiale, tehnicainformațională;
- Activitatea școlii trebuie îmbunătățită prin folosirea eficientă a bazei materiale.
Resurse strategice:
Ø Resurse umane: cadre didactice, elevii, părinți, autorități locale;
- Resurse materiale şi financiare: programe de activităţi, proiecte, softuri educationale; material didactice specifice, echipamente IT, birotică şi consumabile;
- Resursele informaționale reprezintă legislația specifică: site MEN, site ARACIP, site ISJ Olt,
legislație actualizată;
- Resurse de experienţă şi expertiză: echipa managerială, responsabili de comisii, metodiști,
formatori, mentori;
- Resurse de timp: alocate anual pentru inițierea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din
perspectiva unei dezvoltării şcolare durabile şi pentru evaluarea rezultatelor stabilite în PDI;
- Resurse de autoritate şi putere: MEN, ISJ Olt, Primărie, Consiliu local.
Opţiuni strategice:
O.1. Asigurarea unui ambient confortabil pentru elevi în cadrul şcolii la nivelul Uniunii Europene;
O.2. Dotarea corespunzătoare a laboratorului de informatică cu aparatură I.T. în pas cu dezvotareatehnologică prin programe MEN şi proiecte;
O.3. Asigurarea de dotări specifice procesului didactic;
O.4. Diversificarea surselor de venituri extrabugetare;
Rezultate aşteptate:
- Interes crescut din partea cadrelor didactice în folosirea bazei materiale a şcolii;
- Să crească interesul elevilor pentru ore, măsurat în rezultate școlare bune și foarte bune,
procent de promovabiliate în creștere și scăderea ratei absenteismului;
- Să crească gradul de satisfacție a elevilor și părinților față de metodele utilizate în predare-învățaremăsurat prin creşterea numărului de elevi;
Ţinta 4 Reconsiderarea managementului la nivelul şcolii şi al clasei în scopul
eficientizării activităţilor şi al adecvării la nevoile exprimate de beneficiari
Motivarea alegerii ţintei:
ü Necesitatea impusă de legislaţia în domeniul educaţiei şi a orientărilor actuale privindcorelarea obiectivelor stabilite la nivel naţional şi teritorial în domeniul învăţământului cu cele aleunităţii şcolare;
ü Crearea în şcoală a condiţiilor pentru dezvoltarea unei culturi organizaţionale acolectivului de cadre didactice, orientat spre performanţă;
ü Îmbunătăţirea colaborării elevilor membri în Consiliul elevilor cu profesorii diriginţi şi colegiide clasă în vederea derulării de activităţi educative şi extraşcolare;
ü Operaţionalizarea criteriilor de monitorizare şi evaluare a calităţii educaţiei şcolare;
ü Elaborarea de strategii diferenţiate menite să faciliteze procesul de învăţare pentru toţi
elevii, indiferent nivelul intelectual, de apartenenţa etnică, religioasă sau de altă natură;
ü Existenţa profesorului psihopedagog şi a profesorului de sprijin pentru elevii cu cerinţe
educaţionale speciale.
Resurse strategice:
- Resurse umane: cadre didactice, elevii, părinți, autorități locale;
- Resurse materiale şi financiare: documente specifice managementului şcolii, mapele comisiilor,portofolii, echipamente IT, birotică şi consumabile;
- Resursele informaționale reprezintă legislația specifică: site MEN, site ARACIP, site ISJ Olt,legislație actualizată;
- Resurse de experienţă şi expertiză: echipa managerială, responsabili de comisii, metodiști,formatori, mentori;
- Resurse de timp: alocate anual pentru inițierea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din
perspectiva unei dezvoltării şcolare durabile şi pentru evaluarea rezultatelor stabilite în PDI;
- Resurse de autoritate şi putere: MEN, ISJ Olt, Primărie, Consiliu local.
Opţiuni strategice:
O.1. Proiectarea activităţilor manageriale pe baza unei diagnoze reale cu ţinte strategice care să
vizeze proceduri de asigurare a calităţii în educaţie;
O.2. Consiliere, control, monitorizare, evaluare, bazate pe reguli şi pe proceduri;
O.3. Realizarea unei baze de date cu elevii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate;
O.4. Delegarea responsabilităţilor în cadrul echipei manageriale avându-se în vedere criteriile de
competenţă profesională şi managerială, precum şi principiul lucrului în echipă;
O.5. Întâlniri periodice cu părinţii (şedinţe, consultaţii, lectorate);
O.6. Colaborarea cu serviciul social din cadrul Primăriei pentru cazurile speciale;
Rezultate aşteptate:
- Eficientizarea procesului educaţional ca urmare a monitorizării atente a activităţii desfăşurate
de către responsabilii de comisii şi a conducerii şcolii;
- Valorificarea mai eficientă a resurselor umane şi materiale în vederea obţinerii de rezultate
şi mai bune printr-um management de calitate;
- O imagine bună în comunitate şi în afara acesteia;
- O relaţie mai bună cu beneficiarii direcţi şi indirecţi;
- Relaţia diriginte-elev capătă o altă dimensiune – dirigintele este atât managerul clasei, cât şi al
activitǎţilor educative, el creează coeziunea şi dinamica grupului, rezolvă cu tact pedagogic
problemele grupului.
Ţinta 5 Dezvoltarea dimensiunii europene a şcolii prin derularea de proiecte şi
parteneriate locale, naţionale şi europene
Motivarea alegerii ţintei:
ü Competenţele cheie formate prin curriculum obligatoriu se pot exersa şi dezvolta prin participarela proiecte naţionale şi europene.
ü Derularea de parteneriate oferă elevilor şansa de a se dezvolta şi şcolii posibilitatea de a-şi
îndeplini misiunea.
ü Cadrele didactice dau dovadă de creativitate, de interes pentru implicarea în astfel de proiecte.
ü CCD oferă cursuri de formare în ceea ce priveşte managementul proiectelor Erasmus+.
ü Şcoala are un nivel scăzut al absorbţiei de fonduri pe proiecte europene.
Resurse strategice:
Ø Resurse umane: cadre didactice, elevii, părinți, autorități locale;
Ø Resurse materiale şi financiare: materiale de informare privind implementarea de proiecte,
granturi obţinute în urma aprobării proiectelor depuse, echipamente IT, birotică şi consumabile;
Ø Resursele informaționale reprezintă legislația specifică: site MEN, site ARACIP, site ISMB,
site ERASMUS+, legislație actualizată;
Ø Resurse de experientă şi expertiză: echipa managerială, responsabil cu proiecte comunitare,
formatori, experți din exterior;
Ø Resurse de timp: alocate anual pentru inițierea, monitorizarea și evaluarea proiectelor din
perspectiva unei dezvoltării şcolare durabile şi pentru evaluarea rezultatelor stabilite în PDI;
Ø Resurse de autoritate şi putere : ISJ Olt, MEN, Comisia Europeană, Primărie, Consiliu local.
Opţiuni strategice:
O.1. Stimularea elevilor şi cadrelor didactice în vederea comunicării prin intermediul internetului
(email, alte aplicații, forumuri de discuţii) în cadrul unor proiecte educaţionale;
O.2. Informarea cadrelor diactice şi a elevilor în legătură cu posibilitatea desfăşurării unor proiectede parteneriat strategic sau de mobilitate a cadrelor didactice şi a elevilor, cu aplicabilitate înactivităţile curriculare;
O.3. Sprijinirea financiară a activităţilor de promovare a imaginiişcolii;
O.4. Iniţierea unor proiecte de colaborare cu diferite ONG-uri, firme private;
O.5. Continuarea parteneriatelor cu institutiile din cadrul comunităţii.
Rezultate aşteptate:
- Şcoala realizează proiecte şi aplică în diferite apeluri, pentru obţinerea de granturi pentru
proiecte strategice sau de mobilitate;
- Interesul elevilor pentru implicarea în proiecte comunitare a crescut, ceea ce seevidenţiază prin creşterea numărului celor care doresc să fie implicaţi;
- Rezultatele proiectelor desfăşurate sunt vizibile prin diverse oportunităţi de diseminare;
- Creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților față de proiectele desfăşurate;
- Cultura organizaţională va deveni mai puternică, elevii, părinţii şi cadrele didactice vor
deveni mai conştienţi de rolul şi de importanţa pe care il au în şcoală.
Lasă un răspuns
You must be logged in to post a comment.